.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
"امیری‌فر گفت هفته‌ای 5 میلیون تومان از مشایی می‌گیرد"

جامعه وعاظ این روزها درگیرمسائل حاشیه‌ای زیادی شده است. موضوع انشعاب تعدادی از روحانیون و طلاب عضو این تشکل چند ساله، بازتاب زیادی در رسانه‌ها و اعضای این تشکل داشته است.

به گزارش  «فردا» حجت الاسلام شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و دبیر کل جامعه وعاظ در همین ارتباط گفتگویی کرده با هفته نامه پنجره که بخش‌هایی از آن در زیر می‌آید؛

میهمانان جلسه جامعه وعاظ به‎ صورت هفتگی در یک سال گذشته دعوت می‎‌شدند، اما دعوت از وزیر اطلاعات ظاهراَ عاملی در جهت افتراق میان برخی وعاظ شده است. لطفا پشت‎پرده این دعوت را توضیح دهید؟

بنده وقتی دبیری جامعه وعاظ را عهده‎‌دار شدم، دیدم یکی از طلاب جوان دارای تحرک و جنب و جوش فراوان است و توانایی دعوت از مقامات کشور را دارد؛ لذا در سال گذشته این کار صورت می‎گرفت؛ آقای امیری‎فر، دبیر اجرایی، پس از مدتی به بنده گفتند که برای برگزاری جلسات مکان جلسه کوچک است و خوب است مکان بزرگ‎تری تهیه کنیم و تبدیل به حزب شویم و برای این‎کار بودجه لازم را می‎توانم تهیه کنم که بنده گفتم بودجه آن از کجا تهیه می‎شود؟ بنده 30 سال است که در جامعه وعاظ فعالیت دارم و تاکنون کسی 30 هزار تومان هم کمک نکرده است و شما از کجا پول می‎آورید و چگونه مکانی بزرگتر تهيه مي‌كنيد؟ از اين گذشته، زیرمجموعه جامعه روحانیت مبارز به ریاست آیت‎الله مهدوی کنی هستیم و ایشان روحانیت را مافوق حزب می‎دانند و از حزبی شدن به شیوه احزاب استقبال نمی‎کنند که آقای امیری‎فر گفتند، برویم به مکانی دیگر زیرا جا وجود دارد!

یکی از جلسات جامعه وعاظ که آقای مشایی دعوت بودند بازتاب‎های زیادی داشت. در این جلسه آقای مشایی چه هدیه‎ای برای جامعه وعاظ آوردند؟

آقای مشایی را همین دبیر اجرایی ما دعوت کردند و همه علاقه‎مند بودند اولا مشایی را از نزدیک ببینند و مواضع جنجالی وی درخصوص مدیریت انبیاء، ملت اسراییل و مواضع‎شان در مورد امام زمان(عج) را سئوال کنند و دوستان زمانی‎که باخبر شدند میهمان جلسه مشایی است حدود 217 نفر شرکت کردند و حتی آقای دعوت‎کننده گفت که آقای مشایی مایل است هدایایی بیاورد و شامی بدهد که بنده گفتم اصلا؛ ما می‎خواهیم از ایشان سئوال کنیم؛ در شأن روحانیت نیست که هرکسی را دعوت می‎کنیم، بگوییم هدایا بیاوريد و ما را گدا معرفی کنید؛ این‎کار معنا ندارد و در طول تاریخ روحانیت قناعت پیشه کرده و در مقابل شاه ایستادگی کرده است. گفتم این کارها سبک است، ولی متأسفانه نصایح سودمند ما فایده نکرد.

حالا به‎ صورت مشخص بگویید که آیا آقای مشایی هدیه آوردند؟

خیر، بنده مخالفت کردم لذا آقای مشایی وقتی آمد، هیچ‎کدام از هدایایی را که گفته بودند، نیاورده بودند و اگر می‎آوردند ما نمی‎پذیرفتیم. ما می‎خواستیم از ایشان سئوال کنیم چرا چنین مواضع گرفته است و در اصل ما وی را می‎خواستیم زیر سئوال ببریم و آن‎وقت از وی هدیه‎ای قبول کنیم.

پس چرا از میهمان‎های دیگر هدیه قبول کردید؟

افراد دیگری که آمدند از قبل نگفته بودند که هدیه‎ای می‎خواهند بیاورند و زمانی‎که آمدند مثلا کیفی یا بن کتابی به افراد هدیه دادند یا مثلا آقای استاندار وقتی آمدند، دبیر اجرایی گفتند که استاندار 20 میلیون داده و وی تقسیم کرده است که برای بنده خیلی سخت بود.به هر نفر 100 تا 150 هزار تومان پرداخت کردند.

به‎نظر شما آقای استاندار چنین حقی را دارد که از بیت‎المال 20 میلیون تومان هدیه بدهد؟

ان‎شاء‎الله از بیت‎المال پرداخت نشده و از اموال شخصی ایشان بوده است. آقای تمدن برای ما خیلی عزیز است، ولی در این رابطه ما دبیر اجرایی را زیر سئوال بردیم و گفتیم نباید به میهمان‎ها بگویید هدیه بیاورند.آقای امیری‎فر به بنده نمی‎گفت ولی در آن جلسه اقرار کرد که هفته‎ای 5 میلیون تومان به بنده می‎دهند و بعد هم برای هرکدام از آقایانی که دعوت بکنند، ماهی 100 هزار تومان می‎دهند و گفت این پول را از آقای مشایی می‎گیرم.

آقای مشایی این پول را برای خودشان می‎دهند؟

خیر، برای شخص خودشان نمی‎دهند، پول را برای اداره جلسات پرداخت می‎کنند.

آقای مشایی این پول را از اموال دولتی پرداخت می‎کنند یا این‎که از اموال شخصی خود هفته‎ای 5 میلیون تومان به آقای امیری‎فر می‎دهند؟

اساسا همین موضوع برای ما مسئله بوده است و بعد هم اين‌كه یک ساختمان چهار طبقه در میدان ونک قرار دارد كه یک طبقه‎اش را به آقای امیری‎فر داده‎اند. ما از هدف ايشان اطلاع نداریم، ولی امیری‎ فر در حضور 10 تا 20 نفر از دوستان اقرار کرد که از طرف مشایی ساپورت می‎شویم.

حاج آقا اگر آقای امیری‎فر این موضوع را تکذیب کند چه؟

خوب تکذیب کند، ولی باید بگوید پول از کجا می‎آورد، بنده که دبیرکل بودم با ما روراست مسائل را مطرح نمی‎کرد و اساسا انشعاب خیلی توهین است.

آقای رییس‎جمهور از پول‎هایی که مشایی در اختیار اين‌ها قرار می‎دهند اطلاع دارند یا این‎که بدون هماهنگی اين مبالغ پرداخت می‎شود؟

فکر نمی‎ کنم رییس‎جمهوري از این مسائل باخبر باشند و شاید هم مشایی بی‎خبر است. این‎ها باید از امیری‎فر پرسیده شود.

اما وقتی خودشان اظهار داشته‎اند که از آقای مشایی پول می‎گیرند پس ایشان مطلع هستند؟

من بارها گفته‎ ام که جامعه وعاظ برای دولت نیست از دولت حمایت می‎کنیم، ولی دولتی نیستیم.

فکر می‎کنید انگیزه اصلی این افراد چه باشد؟

بنده این جوان‎ها را انسان‎های پاکی می‎دانم، اما انگیزه‎ای كه باعث انشعاب شده را نمی‎‎دانم و به آن‎ها توصیه می‎کنم آقایانی که این موضوع را راه انداخته و یا کمک‎های ناحق دریافت کرده‎اند، توبه کنند و صادقانه خود را بسازند. کسانی که این کمک‎ها را کرده‎اند، آن را قطع کنند و اگر پشت‎پرده مقاصدی دارند و می‎خواهند رییس‎جمهوري آینده شوند، ربطی به جامعه وعاظ ندارد و رییس‎ ما آقای مهدوی کنی هستند که از آب هم پاک‎ترند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 تير 1389
این مشایی روزی تیتر خبر همه روزنامه هاو رسانه های جهان میشه حالا ببین کی گفتم...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.